Čuvanje geodetskih elaborata

U ovom djelu Foruma će se objavljivati mišljenja HKOIG, u pravilu Odbora za etiku, stručna pitanja i propise na postavljena pitanja članstva. Otvaranje tema na ovom djelu foruma je dozvoljeno samo moderatorima radi same namjene ovog odjeljka. Komentairanje je naravno, dozvoljeno svim članovima Foruma.
Trebalo je malo vremena dok posložimo način rada Odbora po ovim pitanjima, te od sad pa nadalje očekujemo u kraćim rokovima davati podršku svim članovima Komore.
Upiti i mišljenja dana u ovom dijelu Foruma će biti anonimizirana na način da se ne otkrivaju imena osoba koje upit postavljaju, podaci o konkretnim državnim uredima, niti podaci o konkretnim lokacijama ukoliko isto nije neophodno za smislenost cijelog odgovora. Želja nam je objavom ovih odgovora pomoći članstvu, a ne ukazivati na pojedince ili poticati narušavanje odnosa među kolegama.
Odgovorite
Avatar
adam.agotic
Postovi: 163
Pridružen/a: 13 lip 2019, 12:54
Lokacija: Slavonski Brod

TEKST UPITA:
Poštovani,

Molim Vas informaciju, da li je potrebno digitalno izrađene i ovjerene geodetske elaborate čuvati u arhivi ureda i u analognom obliku?

Molim Vas i informaciju, koliko dugo smo dužni čuvati radne košuljice/ materijale koje smo koristili za izradu elaborata i ovjerene geodetske elaborate (analogne)?
Adam Agotić, dipl.ing.geod.
globalni moderator
Avatar
adam.agotic
Postovi: 163
Pridružen/a: 13 lip 2019, 12:54
Lokacija: Slavonski Brod

ODGOVOR ODBORA ZA ETIKU, STRUČNA PITANJA I PROPISE
Poštovani,

Vezano za Vaš upit, obzirom da Hrvatska Komora ovlaštenih inženjera geodezije nije nadležna za davanje tumačenja Zakona i podzakonskih akata, spremni smo Vam dati slijedeće neobvezujuće mišljenje.

Ovaj Odbor ukazuje da Zakonom o obavljanju geodetske djelatnosti (NN 25/2018), Zakonom o državnoj izmjeri I katastru nekretnina (NN 112/2018) kao ni pripadnim podzakonskim aktima nije propisana obaveza čuvanja ovjerenih geodetskih elaborata – bilo digitalnih ili analognih, kao ni ostalih materijala potrebnih za izradu geodetskih elaborata. Samim time, navedenim propisima nije propisan ni rok čuvanja istih. Pravilnikom o načinu čuvanja dokumentacije i podataka reguliran je način čuvanja dokumentacije i podataka Državne izmjere, katastra nekretnina, registra zgrada, katastra infrastrukture, registra prostornih podataka i registra geografskih imena, međutim isti se odnosi na čuvanja podataka od strane Državne geodetske uprave, a ne fizičkih ili pravnih osoba koje imaju suglasnost za obavljanje stručnih geodetskih poslova.

Također, ovaj Odbor ističe da čuvanje poslovne dokumentacije također nije regulirano nekim Zakonskim aktom, uz izuzetak knjigovodstvene dokumentacije koja se mora čuvati sukladno odredbama Zakona o računovodstvu.

Ovaj Odbor bi međutim posebno istaknuo da je njegova preporuka da, obzirom na navedeno u članku 88. Zakona o obavljanju geodetske djelatnosti po pitanju stegovne odgovornosti odnosno zastare stegovnog postupanja, a koja je po pitanju trenutno važećeg Zakona za teže povrede dužnosti i ugleda propisana na četiri godine od dana počinjene povrede preporuča da se predmeti u vlastitoj arhivi, bilo analognoj ili digitalnoj čuvaju barem do proteka navedenog roka.
Adam Agotić, dipl.ing.geod.
globalni moderator
Odgovorite