Poštovane kolege,
po mom sudu zakonodavac pokušava izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju i Zakonu o gradnji "preko koljena" doći do uređnog (položajno usklađenog sa stanjem u naravi) katastarskog plana koji bi bio podloga na "
https://ispu.mgipu.hr/", te da ministarstvo i pripadajući uredi graditeljstva od sada nemaju problem s katastarskim planom.
Međutim, vidi se da i zakonodavac nema kontinuitet jer je u zakonu kazao jedno (čl.129. ZOPU, čl. 70. ZOG), a u predloženim pravilnicima govori drugačije i uvodi pojam "provedena geodetska situacija stvarnog stanja", za koji za sada nitko nema tumačenje, a projekti i rokovi ne stoje, te se daje mogućnost zlonamjernim referentima da pokazuju samovolju i promoviraju svoju veličinu (suprotno načelima ZUP-a).
(Meni se za linijsku građevinu od više 10-aka km traži se spomenuta situacija i potvrda da je geodetski elaborat predan na katastar kako kaže čl. 129. ZOPU)!!!!
Kakov elaborat, građevinsko, ne građevinsko zemljište, 14 katastarskih općina,..?????
Od katastarskog plana svi problemi počinju u našoj lijepoj državi.
Moramo jasno i glasno kazati i to svima, te ako ravnatelj DGU i ministar graditeljstva ne čuju, a onda je potrebno vladi i premijeru dostaviti informaciju o stanju katastarske evidencije u RH i kako točnost katastarskog plana u 70% slučajeva (grafička izmjera) nije ni blizu propisane točnosti prema ZDIKN, a ostalih 30% također nije u granicama tražene točnosti, jer su izmjere rađene prema drugim kriterijima točnosti.
Nedovoljnoj točnosti plana pridonosi i prelazak na HTRS96/TM projekciju koja na rubnim dijelovima (i ne malim) uvelike premašije traženu točnost prema zakonu i o kojoj je čini se zabranjeno govoriti (kao idealna je ).
Nadalje, linijske objekte nitko ne spominje i zakonodavac je zamislio kako sam gore naveo da će se prije zahtjeva za lokacijsku dozvolu provesti gore spomenuta situacija (dakle urediti DKP).
Kolege, ovdje je očito kako zakonodavac ili ne poznaje ili ignorira, a moguće i da ga nije briga o stanju katastarske evidencije, načinima provedbe izmjere KO ili njenog dijela, zakonske regulative za istu i dugotrajnosti postupka.
Dakle uz vojsku logistike i interes svih za izmjeru jedne Ko (npr 3000 k. čestica) izmjera 24 mjeseca, izlaganje, sporovi x godina i uz osigurano financiranje potraje 5, 10 godina.
Sad ako si možete zamisliti situaciju koju imam, a uskoro će imati i drugi (ceste, željeznice, kanali, plinoivodi, naftovodi, vodovodi,kanalizacija, elektroenergetski vodovi,...) cca 7000 čestica 14 KO i sad što???
Kako je netko zamislio odraditi taj posao osim ako nije zamislio što je vrlo vjerojatno (nije ga briga).
"Preko koljena" se može riješiti ali onda kroz sve zakone (nema svrha elaborata, nema potvrda, nema prostornog plana, nema ZDIKN, nema ZOGD, nema iskaza površina i površinskog kriterija,...) što u ovom času nije primjereno nego je potrebno tražiti drugo rješenje.
Općenito smatram da nam digitalizacija napreduje brže nego je javna uprava spremna pratiti.
I dalje mislim da je geodetski projekt trebao i morao ostati i da je bio dokument koji je puno rješavao sa samo osnovnim sadržajem i bez bespotrebnih dijelova.
Srdačno vas sve pozdravljam i nakon 25 godina vjetrenjače se jednako vrte, a ja se i dalje borim.